1.11.15

Na (een halve) juni, juli, augustus, september, oktober, november, december, januari, februari, maart, april, mei, juni, juli, augustus, september en oktober: Hoi!

De laatste keer dat ik hier schreef was ik 24, stond op het punt om naar Oslo te verhuizen en had mijn masterscriptie net ingeleverd, maar nog geen diploma op zak. Het mogen schrijven voelde als moeten, mijn passie lag niet meer bij de reisjournalistiek en ik was liever waar ik was in plaats van met mijn gedachten ergens honderden kilometers verderop.

Nu ben ik terug, denk ik.

Ik ben nu 26, al bijna anderhalf jaar in het bezit van een Master in de Journalistiek en na een jaar in Oslo ook weer terug in Nederland. Na jaren in Utrecht te willen wonen noem ik mijn favoriete Nederlandse stad nu eindelijk thuis, ik schrijf nog veel, zit zelfs twee dagen per week op kantoor (op de redactie van Tipster als redacteur Utrecht!) en vertaal ook nog altijd. De grootste verandering is denk ik dat ik wat minder weg verlang, minder weg ben ook. Maar dat betekent niet dat ik niks moois zie, ontdek of meemaak. Meer dan ooit wil ik verhalen vertellen, ogen openen en mensen inspireren - ver van huis, maar vooral ook dichtbij.

Dus daarom: hoi, en bedankt voor het wachten. Of misschien juist fijn dat jullie tijdens mijn stilte toch jullie weg hierheen gevonden hebben. Het heeft me verrast hoeveel reacties er nog binnen kwamen, hoeveel pageviews en nieuwe volgers ook. Om Marloureist 2.0 (haha!) gelijk maar goed te vieren: Wat willen jullie weten over die 17 maanden dat ik niet schreef? Welke plekken ik bezocht? Wat me het meest verraste? Wat de mooiste foto is die ik heb genomen? En verder?

Tot snel,



(Ingeborg maakte deze foto. Natuurlijk in Oslo.)

1 opmerking:

  1. Zoals ik op twitter al zei, ik ben benieuwd naar je reisverslagen op papier, welke muziek er voor jou bij welke plaats hoort, wat je favoriet gemaakte fotos zijn, waar je nog graag naar toe zou willen etc. IK WIL ALLES WETEN!

    BeantwoordenVerwijderen